دانشجوی پزشکی، شازده... ورودی 94

بخشی از سوگند نامه ی بقراط

من به آپولون، پزشک آسکلیپوس، هیژیا و پاناکیا سوگند یاد میکنم و تمام خدایان و الهه ها را گواه می گیریم که در حدود قدرت و بر حسب قضاوت خود مفاد این سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم.
من سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم. من سوکند یاد میکنم که شخصی را که به من حرفه پزشکی خواهد آموخت مانند والدین خود فرض کنم و در صورت که محتاج باشد درآمد خود را با وی تقسیم کنم و احتیاجات وی را مرتفع سازم.
پسرانش را مانند برادران خود بدانم و در صورتی که بخواهند به تحصیل پزشکی بپردازند بدون مزد یا قراردادی حرفه پزشکی را به آنها بیاموزم.
اصول دستورهای کلی، دروس شفاهی و تمام معلومات پزشکی را جز پسران خود، پسران استادم شاگردانی که طبق قانون پزشکی پذیرفته شده و سوگند یاد کرده اند به دیگری نیاموزم.
پرهیز غذایی را بر حسب توانایی و قضاوت خود به نفع ب یماران تجویز خواهم کرد نه برای ضرر و زیان آنها و به خواهش اشخاص به هیچ کس داروی کشنده نخواهم داد و مبتکر تلقین چنین فکری نخواهم بود.
همچنین وسیله سقط جنین در اختیار هیچ یک از زنان نخواهم گذاشت.
با پرهیزگاری و تقدس زندگی وحرفه خودر ا نجات خواهم داد.
بیماران سنگ دار را عمل نخواهنم کرد و این عمل را به اهل فن واگذار خواهم نمود.

نویسندگان

13

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

امروز صبح ساعت 9 زنگ زدم به شازده گفت تازه وارد کرمان شدیم.

نیم ساعت بعد زنگ زدم رسیده بود خوابگاه. در خوابگاه باز بوده اما

کلید اتاق رو نداشته. یک ساعت بعد زنگ زدم گفت وسایل رو بردم تو خوابگاه و دارم

جمدونهایی که تو مهمانسرا گذاشته بودم رو می برم خوابگاه.

خلاصه از صبح تا الان هر ساعت یک بار به شازده زنگ زدم. دلم براش تنگ شده و جاش اینجا خیلی خالیه.

هنوز، هم اتاقی هاش نیومدن. همه شون دانشجوی پزشکی ترم اول هستن.

یک پسر شیرازی و یگ پسر یزدی.

کاش امشب می رفت. اگه امشب می رفت فردا می رسید و تنها نبود.

روز شنبه اولین کلاسش تشکیل می شه.

  خوابگاه

  کرمان

۹۴/۰۷/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مامی

نظرات  (۵)

 منم خیلیییییی گریه کردم ما اهوازیم و تهران قبول شدم واقعا سختهههههه همش تنهامممم:( چند روزه اینجام هر روز گریه میکنم خدا به خیر بگذرونه.دانشگاه تهرانم
پاسخ:
مبارکت باشه. اولش سخته اما همین که کلاسها شروع بشه همه چی یادت میره. موفق باشی.
سلام یه سالی هست خواننده وبلاگتونم ولی هیچ وقت کامنتی نمیذاشتم،ترم سه پزشکی کرمان میخونم!. اگه شازده نیاز ب کمک داشت میتونین روی من حساب کنید،ایشالا که شازده تو مراحل بعدی هم موفق باشه
پاسخ:
سلام. چه خوب. آزاد یا دولتی؟
شهریه چنده ؟ ازاد خوبگاه هم داره ؟
پاسخ:
همه رو می نویسم.
ملی
پاسخ:
افررررین.
سلام...منم از سال اولی که شازده کنکور داشت نوشته هاتونو پیگیری میکنم ،اگه شهرتون دانشگاه آزاد داشته باشه احتمالش هست که شازده بتونه انتقالی بگیره....چون خیلی ها که آزاد قبول میشن نمیرن مثل خود من که پزشکی آزاد مشهد آوردم امسال و نرفتم.....پیگیری کنید ممکنه به نتیجه برسید...
پاسخ:
سلام. ممنون. امیدوارم تو تکمیل ظرفیت ها که این هفته اعلام می شه شهر خودمون بیاره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی