دانشجوی پزشکی، شازده... ورودی 94

بخشی از سوگند نامه ی بقراط

من به آپولون، پزشک آسکلیپوس، هیژیا و پاناکیا سوگند یاد میکنم و تمام خدایان و الهه ها را گواه می گیریم که در حدود قدرت و بر حسب قضاوت خود مفاد این سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم.
من سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم. من سوکند یاد میکنم که شخصی را که به من حرفه پزشکی خواهد آموخت مانند والدین خود فرض کنم و در صورت که محتاج باشد درآمد خود را با وی تقسیم کنم و احتیاجات وی را مرتفع سازم.
پسرانش را مانند برادران خود بدانم و در صورتی که بخواهند به تحصیل پزشکی بپردازند بدون مزد یا قراردادی حرفه پزشکی را به آنها بیاموزم.
اصول دستورهای کلی، دروس شفاهی و تمام معلومات پزشکی را جز پسران خود، پسران استادم شاگردانی که طبق قانون پزشکی پذیرفته شده و سوگند یاد کرده اند به دیگری نیاموزم.
پرهیز غذایی را بر حسب توانایی و قضاوت خود به نفع ب یماران تجویز خواهم کرد نه برای ضرر و زیان آنها و به خواهش اشخاص به هیچ کس داروی کشنده نخواهم داد و مبتکر تلقین چنین فکری نخواهم بود.
همچنین وسیله سقط جنین در اختیار هیچ یک از زنان نخواهم گذاشت.
با پرهیزگاری و تقدس زندگی وحرفه خودر ا نجات خواهم داد.
بیماران سنگ دار را عمل نخواهنم کرد و این عمل را به اهل فن واگذار خواهم نمود.

نویسندگان

14

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ق.ظ

تا دیشب شازده تو خوابگاه تنها بود. اس ام اس می داد که دلم براتون

تنگ شده. دیروز صبح یکی از همکلاسی هاش اومده بود و دیشب هم یکی دیگه.

امروز اولین کلاسش شروع می شه. امیدوارم بتونه همونطوری که همیشه می گفت

خوب درس بخونه و پزشک خوبی بشه. امیدوارم از حالا به فکر قبولی برای تخصص باشه.

چون واقعأ پزشک عمومی موندن خیلی خوب نیست.

این هفته ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شروع می‌شه.

خدا کنه شهر خودمون قبول بشه.

جاش خییییییلی خالیه.

دلم براش تنگ شده. وقتی تو خونه تنهام فکر می کنم الان در خونه رو باز می کنه و میاد تو.

نصف شب که بیدار شدم از جلوی اتاقش رد شدم، یادم نبود نیست

فکر کردم خوابیدهاما به تختش که نگاه کردم یادم اومد نیست.

  خوابگاه

  کرمان

۹۴/۰۷/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مامی

نظرات  (۲)

من که هرچی تو سایت میگردم چیزی از تکمیل ظرفیت ننوشته...

زمان دقیقش کی؟

به نظرتون باتراز 8900 من پزشکی میارم؟؟

خودم که امیدی ندارم.....

پاسخ:
سلام. از امروز تکمیل ظرفیت باز شده و تا شنبه ادامه داره.
امیدوارم قبول بشی.
Great list, Birgit – and with Mito and Donna Tart I couldn’t agree more (I also love her “The little Fr2#id&e8n21;)! Guten Rutsch! And a wonderful fragrant happy and healthy New Year for you and yours.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی