دانشجوی پزشکی، شازده... ورودی 94

بخشی از سوگند نامه ی بقراط

من به آپولون، پزشک آسکلیپوس، هیژیا و پاناکیا سوگند یاد میکنم و تمام خدایان و الهه ها را گواه می گیریم که در حدود قدرت و بر حسب قضاوت خود مفاد این سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم.
من سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم. من سوکند یاد میکنم که شخصی را که به من حرفه پزشکی خواهد آموخت مانند والدین خود فرض کنم و در صورت که محتاج باشد درآمد خود را با وی تقسیم کنم و احتیاجات وی را مرتفع سازم.
پسرانش را مانند برادران خود بدانم و در صورتی که بخواهند به تحصیل پزشکی بپردازند بدون مزد یا قراردادی حرفه پزشکی را به آنها بیاموزم.
اصول دستورهای کلی، دروس شفاهی و تمام معلومات پزشکی را جز پسران خود، پسران استادم شاگردانی که طبق قانون پزشکی پذیرفته شده و سوگند یاد کرده اند به دیگری نیاموزم.
پرهیز غذایی را بر حسب توانایی و قضاوت خود به نفع ب یماران تجویز خواهم کرد نه برای ضرر و زیان آنها و به خواهش اشخاص به هیچ کس داروی کشنده نخواهم داد و مبتکر تلقین چنین فکری نخواهم بود.
همچنین وسیله سقط جنین در اختیار هیچ یک از زنان نخواهم گذاشت.
با پرهیزگاری و تقدس زندگی وحرفه خودر ا نجات خواهم داد.
بیماران سنگ دار را عمل نخواهنم کرد و این عمل را به اهل فن واگذار خواهم نمود.

نویسندگان

ماجرای شازده و موش کوچولو 18

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ

چتد روز قبل شازده می‌گفت بچه‌ها تو خوابگاه موش دیدن.

بهش گفتم باید تله موش بخرین و بذارین تو اتاق، وگرنه موش 

می‌ره تو ساک و چمدونت و لباسهات رو می‌جوه.

از اون روز موشه‌رو دیگه ندیده بودن. امروز یکی از بچه‌ها

موش رو دیده بود و همه دوبدن دنبالش. موش کوچولو هم 

دور اتاق می‌دویده و رفته تو دودکش بخاری. بچه‌ها چسب

موش گذاشتن جلوی سوراخ دودکش، وقتی موش در اومده

چسبیده به چسب. همه ترسیدن و شازده شجاع!!

موش رو برده تو باغچه و با چوب زده تو سرش.

شازده می‌گفت ناراحتم. کار بدی کردم که موشه‌رو کشتم...

  موش کوچولو

  خوابگاه

۹۴/۰۷/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مامی

نظرات  (۲)

سلام....تکمیل ظرفیت آزاد چی شد؟
پاسخ:
سلام. قبول نشد.
سلام.من که تکمیل ظرفیت قبول نشدم..متاسفانه باید بخونم برای سومین کنکور! ازمون قلمچی تبت نام کردم هفته اول خوب میخونم ولی هفته دوم دیگه حوصله ندارم بقیه مباحثو بخونم ویه سری از مباحث میمونه که این کارم درنهایت منجر به همین اشکایی میشه که الان دارم میریزم. دو سال ازعمرم هدر رفت واسه کنکور. به خودم قول دادم اگه امسال قبول نشم پزشکی کلا دانشگاه نمیرم.به نظرتون برای مبارزه با این بی حوصلگی و پیشرفت ازمون به ازمون چی کار کنم؟میشه لطفا درباره رشته های نیمه متمرکز توضیح بدین؟
پاسخ:
سلام دخترم. سعی کن طبق برنامه ریزی کانون درس بخونی که آخرسر وقت کم نیاری. و همه ی درسهات یکنواخت خونده بشه. اما اهمیتی به نتیجه آزمونا نده که اعتماد به نفست کم می شه. فقط سعی کن هر آزمون پیشرفت داشته باشی هر چند جزیی. همه چیز پزشکی نیست. خیلی از رشته هست که اگه بخونی و ادامه بدی می تونی دکترا بگیری و خیلی هم از پزشکی بیشتر پیشرفت کنی. انشالله قبول میشی اما اگه نشدی هر رشته ای قبول شدی برو و اشتباه نکن. بعدأ می فهمی خیلی کارها از پزشکی بهتره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی