دانشجوی پزشکی، شازده... ورودی 94

بخشی از سوگند نامه ی بقراط

من به آپولون، پزشک آسکلیپوس، هیژیا و پاناکیا سوگند یاد میکنم و تمام خدایان و الهه ها را گواه می گیریم که در حدود قدرت و بر حسب قضاوت خود مفاد این سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم.
من سوگند نامه و تعهد کتبی را اجرا نمایم. من سوکند یاد میکنم که شخصی را که به من حرفه پزشکی خواهد آموخت مانند والدین خود فرض کنم و در صورت که محتاج باشد درآمد خود را با وی تقسیم کنم و احتیاجات وی را مرتفع سازم.
پسرانش را مانند برادران خود بدانم و در صورتی که بخواهند به تحصیل پزشکی بپردازند بدون مزد یا قراردادی حرفه پزشکی را به آنها بیاموزم.
اصول دستورهای کلی، دروس شفاهی و تمام معلومات پزشکی را جز پسران خود، پسران استادم شاگردانی که طبق قانون پزشکی پذیرفته شده و سوگند یاد کرده اند به دیگری نیاموزم.
پرهیز غذایی را بر حسب توانایی و قضاوت خود به نفع ب یماران تجویز خواهم کرد نه برای ضرر و زیان آنها و به خواهش اشخاص به هیچ کس داروی کشنده نخواهم داد و مبتکر تلقین چنین فکری نخواهم بود.
همچنین وسیله سقط جنین در اختیار هیچ یک از زنان نخواهم گذاشت.
با پرهیزگاری و تقدس زندگی وحرفه خودر ا نجات خواهم داد.
بیماران سنگ دار را عمل نخواهنم کرد و این عمل را به اهل فن واگذار خواهم نمود.

نویسندگان

22

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ق.ظ

اتاق خوابگاه شازده چهار نفره بود. همه شون دانشجوی

پزشکی سال اول و همکلاس شازده. تو تکمیل ظرفیت 

یکیشون قبول شد و رفت یزد. شازده خیلی ناراحت شده

بود چون بیشتر از همه با امیر صمیمی شده بود. بعد هم

دو تا از هم اتاقیهاش خونه گرفتن و رفتن. بجای اونا دو دانشجوی

دیگه اومدن خوابگاه. دیروز شازده زنگ زد که من هم می خوام

برم خوابگاه.

گفتم نه. اصرار کرد و گفت می رم. گفتم نه. 

گفت چرا نمی ذارین برم؟ هنوز فکر می کنین من بچه ام؟

گفتم اگه اونجا خوابگاه نداشت نمی ذاشتم بری درس بخونی.

دیروز پیام داد که مامان جان ببخشید خوابگاه می مونم.

هنوز باهاش قهرم. 

 

 

۹۴/۰۸/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مامی

نظرات  (۵)

منم امسال سال دومم بود پزشکی اصفهان ترم بهمن قبول شدم الان خیلی حوصله م سرمیره:(کاش زودتر بهمن بیاد
پاسخ:
آفرین. خیلی هم عااالی. این مدت استراحت کن چون بعأ باید حساااابی درس بخونی.
سلام پستاتونو خوندم  تبریک میگم
واسه منم دعا کنین سال دومم هست نمیدونم چیکار کنم چ جوری بخونم امید ندارم اصلا

پاسخ:
سلام. ممنون. اگه برنامه ریزی درستی داشته باشی و بدون استرس درس بخونی حتمأ قبول می شی.
سلام.. یه سوال دارم: میشه بگید هزینه پزشکى دانشگاه آزاد دقیقا ترمى چقد میشه؟ دندانپزشکى چطور؟ خواهش میکنم جواب بدین چون از هرکى میپرسم جواب درست وحسابى بهم نمیده..آها یه سوال دیگه: بسیجى فعال تو قبولى دانشگاه آزاد تاثیر داره؟.
پاسخ:
سلام. ببخشید دیر جواب دادم.
هزینه پزشکی ترم اول 4/600/000 تومان شد. اما ترم های بعد بیشتر میشه. هزینه ثابت 3/600/000 تومانه مه تا آخر تحصیل اضافه نمی شه.
بسیجی فعال برای دانشگاه آزاد خیلی تأثیر داره متأسفانه...

۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۷ مفرد مونث بی مخاطب
سلام مامان شازده.من یه سوال دارم من پارسال 2500 منطقه سه شدم که تقریبا خیلی خوشبینانه با زیر 1500 میشد پزشکی دولتی اورد واسه همین منم که عشق پزشکیم موندم پشت کنکور و اصن یادم رفت تکمیل ظرفیت شرکت کنم
حالا این فکر که ممکن بوده قبول شم افتاده به جونم
بنظرتون اگه تکمیل ظرفیت شرکت میکردم میتونستم پزشکی بیارم
پاسخ:
سلام عزیزم. حالا که گذشته فکرشو نکن. اما آزاد دی یا بهمن هم تکمیل داره.
۱۷ دی ۹۴ ، ۲۳:۲۲ مفرد مونث بی مخاطب
ینی به نظرتون قبول میشدم؟منظورتون همین بود نه؟؟؟؟😫😫😫😫😫البته من تکمیل ظرفیت سراسریو میگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی